بعد از پرخوری یا بد خوری، ۶ خوراکی را حتماً مصرف کنید

بدخوری
استاندارد

مسلماً آب رفته را نمی‌توان به جوی برگرداند اما می‌توان تا حدودی از طریق بعضی از مواد غذایی و نوشیدنی‌ها، اثرات مخرب پرخوری و بدخوری رو کاهش داد و رمق رو به بدن برگرداند.

بخش تغذیه و آشپزی پاسارگادی

بدخوری

به گزارش پاسارگادی به نقل از prevention بهترین گزینه‌های غذایی بعد از یک یا چند وعده پرخوری معرفی شده‌اند:

ماست و توت:

می‌توانید ماست یونانی که در داخل اون توت ریخته‌اید، را بعد از یک وعده پرخوری مصرف کنید. ماست حاوی باکتری لاکتوباسیلوس است که برای بدن مفید بوده و التهاب ناشی از غذاهای شیرین و سنگینی رو که خورده‌اید، کاهش می‌دهد.

چای سبز:

چای سبز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها است که از تخریب سلول‌ها ممانعت می‌کنند. برخی تحقیقات نیز نشان می‌دهند که چای سبز، قند خون را ثابت نگه می‌دارد و هوس‌های غذایی را کمتر می‌کند.

آب:

آب، سموم را از بدن دفع می‌کند و به هضم غذا کمک می‌کند. همچنین با نفخ و گازهای شکم مبارزه می‌کند.

چای سبز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها است که از تخریب سلول‌ها ممانعت می‌کنند. برخی تحقیقات نیز نشان می‌دهند که چای سبز، قند خون را ثابت نگه می‌دارد و هوس‌های غذایی را کمتر می‌کند

چای زنجبیل یا چای نعناع:

هر دوی این چای‌ها با آرام نمودن عضلات شکم از انقباضات و ناراحتی‌های شکم جلوگیری می‌کنند و به گازهای شکم اجازه می‌دهند که به آرامی مسیر خود رو طی کنند.

جو دو سر:

اگر به دلیل پرخوری زیاد و خوردن غذاهای غیرمغذی (مثل فست فود) دچار حالت تهوع شده‌اید، می‌توانید در وعده بعد، از جو دو سر به همراه تکه‌های گلابی استفاده کنید. این ترکیب حاوی فیبر بوده و البته با معده رفتار منعطف‌تر و آرام‌تری دارند.

میوه‌های آبدار:

از این میوه‌ها برای آبرسانی به بدن و ذخیره ویتامین ها و مواد معدنی استفاده کنید تا خسارت‌های ناشی از مصرف بیش از حد شیرینی جات و غذاهای ناسالم رو در بدن شما کاهش بدهند. سعی کنید که از میوه در میان وعده‌ای که بعد از یک وعده بدخوری، خواهید داشت، استفاده کنید تا اثرات مخرب غذاهای ناسالم رو در بدن تا حد امکان از بین ببرند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *