سند ۲۰۳۰ ابهامات فراوانی دارد/ منع آموزش قرآن تا سن ۱۰ سالگی خلاف اصل ۷۷ قانون اساسی است

استاندارد

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در کشور ما سوءاستفاده‌های فراوانی در حوزه فرهنگ صورت می‌گیرد و سند ۲۰۳۰ نمود کاملی از این امر است که ابهامات فراوانی دارد.

به گزارش پاسارگادی نصرالله پژمان‌فر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره طرح جلوگیری از آموزش قرآن به کودکان زیر ۱۰ سال طبق سند ۲۰۳۰ گفت: در کشور ما سوءاستفاده‌های فراوانی در حوزه فرهنگ صورت می‌گیرد و سند ۲۰۳۰ نمود کاملی از این امر است که ابهامات فراوانی دارد.
 
وی افزود: من اسفندماه سال گذشته طی مکاتبه‌ای که با آموزش وپرورش انجام داده‌ام  این نکته را متذکر شدم که در مراکز پیش‌دبستانی‌و  دبستانی افرادی به عنوان روان‌شناس و تیم‌های آموزشی شرکت کرده‌ و  از آموزش قرآن به کودکان جلوگیری می کنند.
 
 عضو کمیسیون فرهنگی خاطر نشان کرد: این افراد آموزش، حفظ و یادگیری قرآن را به عنوان یکی از امتیازهای منفی دوره‌های پیش دبستانی مطرح کرده‌اند و اظهار نظر کرده اند که به هیچ‌وجه نباید بچه‌ها در این دوران با دو زبان آشنا بشوند.
 
پژمان‌فر دلیل این امر را نبود مدیریت درست در امور فرهنگی کشور دانست و تصریح کرد: طبق گفته این افراد و متن سند ۲۰۳۰ اگر کودکی بخواهد رشد خوبی در مراکز آموزش داشته باشد فقط باید با یک زبان به او آموزش داده شود، مدتی قبل به همین بهانه های واهی درس‌‌هایی مانند درس شهید فهمیده را نیز از کتاب‌ها حذف کردند.
 
وی در ادامه اظهار داشت: بنده این موضوع را امروز در صحن علنی تذکر دادم و امیدوار هستم مجلس به زودی این امر را پیگیری کند.
 
عضو کمیسیون فرهنگی با اشاره به اینکه طبق اصل ۷۷ قانون اساسی تمامی قراردادهای دولت باید به تایید مجلس شورای اسلامی برسد، افزود: این اقدام دولت امری غیرقانونی است و باید مورد پیگیری قرار گیرد در صورت عدم پاسخگویی با هیات دولت برخورد مقتضی صورت خواهد گرفت.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *